reklama

Fudžís kolísali Bratislavu aj mňa

Ku koncertu kapely Fugees v Bratislave dva dni pred Vianocami asi vyjde viacero článkov. Ja by sa iba rád podelil o pár postrehov z príjemného podujatia, ktoré stálo za vyhodené peniaze.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nie som žiadny skalný fanúšik hip-hopu, aj keď sa mu priamo nevyhýbam, ale k deväťdesiatym rokom, v ktorých boli Fugees populárni, ma viaže mimoriadne priateľský vzťah. Preto som neváhal, keď sa mi z "hip-hopovej komunity" :) donieslo do uší, že prídu na Slovensko. Ako predskokani mali vystúpiť chalani z Kontrafaktu, ktorý príliš nemusím, ale to samozrejme nevadi. Okrem toho sa sľubovala aj nejaká after párty.Skrátim to, aby ste nemuseli čítať pridlho. Kontrafakt začal celkom slušne a s obstojným zvukom, ale vzhľadom na to, že drvivá väčšina ľudí v preplnenej Inchebe k nim mala prinajmenšom vlažný postoj, ruky hore, po ktorých chlapci neustále volali mali len predné rady "kotla". Hneď na začiatku si pritom "vystrieľali" väčšinu známych pesničiek, takže ďalej to bolo dosť fádne. Plusom bola živá kapela.Fugees najprv nechali asi 20 minút šaškovať na pódiu nejakého maskovaného chlapíka na rôzne hip-hopové hity, ale potom to perfektne odpálili. Profesionálne dokázali dovtedy mŕtvu halu oživiť a vytvorili skvelú atmosféru, aj keď okolo mňa bohužiaľ stáli samí mumáci. Zahrali prakticky všetky známe spoločné aj sólové skladby a spolu s výborným zvukom priniesli aj perfektnú energiu a zabávali nás zhruba dve hodiny. Doteraz mi zvonia v ušiach úryvky z Ready or Not, 911, No Woman No Cry. Na počudovanie, niektorí ľudia najmä na galériách boli úplne mŕtvi, z čoho vyplýva, že asi nie všetci boli takí nadšení ako ja. Osobitne výborne "vyčíňal" Wyclef Jean, ktorí ľudí všemožne rozveseľoval, napríklad aj rozprávaním "...'cos Wyclef smokes marihuana...", alebo poznámkami na divákov typu "don't look at me like a fish in a bowl".Aj keď zvyčajne nechodím na masové akcie a koncerty, toto by som si pokojne zopakoval. Čo sa týka hip-hopu, zrejme budem ešte rozmýšľať o nadchádzajúcom Wu Tang Clane.

Vladimir Ravinger

Vladimir Ravinger

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"kravaťák" pracujúci vo finačnej sfére, folklorista, doktorand, napoly Rus, antiextremista, občasný autor ekonomických článkov, inak známy aj ako Wlody, ... Zoznam autorových rubrík:  Slovensko a okolieRUSKO a susedné krajinySeverná Európafinance & enonomicsNa zamyslenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu